Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Undervisningstilbud

Teater

I Gran og Lunner er det nå tre teatergrupper som er tilknytta Hadeland kulturskole.
Det er kulturskolens egen gruppe Fix Fax, Grymyrgjengen og Fagertun barne- og ungdomsteater (FABU).
Fix-Fax er for ungdom/unge voksne med ulike funksjonsvariasjoner.

Fix-Fax har satt opp stykker som Alice i Eventyrland, Ronja Røverdatter, Musikantene kommer til byen og Piken med svovelstikkene.
Ungdommene i Fix-Fax har også vært med i fellesprosjekter ved kulturskolen, blant annet Flekken, Dyrenes karneval og Vårkonserten i Hadeland kultursal.
I Fix Fax jobber vi med improvisasjon, tekstarbeid, musikk og instrumenter og dans + mye lek og latter.
Fix-Fax øver i Veslesalen på Granvang torsdager fra kl.15.00-16.15.

Noen av deltagerne har med ledsager, mens andre kommer alene.
Gruppa ledes av musikkterapeut Elisabeth Teigen Høghaug og
teaterinstruktør Audhild Haugestøl Strømnes.
Har du spørsmål? Ta kontakt på tlf. 92 22 16 94
Påmelding gjøres via kulturskolens nettside. Se egen knapp på denne siden.

Grymyrgjengen er en teatergruppe med historiske røtter til Grymyr skole. Nå er teatergruppa for barn og ungdom fra hele Hadeland.
Grymyrgjengen øver i kulturskolens lokaler på Granvang på mandager.
Klokkeslett er mellom 17.30 og 20.30, avhengig av alder.
De som går i 2.-4. klasse øver kl. 17.30-18.30
De som går i 5. klasse og oppover øver fra kl. 18.45-19.30.
Innimellom øver alle sammen sammen.
Ta kontakt på tlf. 92 22 16 94 eller e-post audhild.haugestol.stromnes@gran.kommune.no hvis du ønsker å være med.

Fagertun barne- og ungdomsteater (FABU) holder til i Lunner, men har også deltagere fra hele Hadeland. FABU øver på Kalvsjø barnehage, og har sine forestillinger på Skogglimt på Grindvoll.
Øvelsene er på onsdager kl. 17.45-20.00. Nedre aldersgrense er 10 år, og de eldste går på videregående.